aanbod_pr

PR en Communicatie

Voor kleine en grote organisaties

Kleine en grote organisaties gebruiken externe specialisten voor werkzaamheden die ze niet zelf kunnen uitvoeren of waar ze geen tijd voor hebben. Denk bijvoorbeeld aan juristen, HR-adviseurs en accountants, al dan niet in een ondersteunende rol voor afdelingen binnen die organisaties. Wordcontext zou je ook in dat rijtje kunnen plaatsen als specialist voor PR en Communicatie.

Specialist

Iedereen kan een tekst schrijven en iedereen kan een advies maken over communicatie. Maar niet iedereen kan teksten maken die overkomen zoals ze bedoeld zijn en een communicatie-advies geven dat onderbouwd wordt door meer dan onderbuik. Bij communicatie gaat het volgens mij om het denken op verschillende niveaus: emotie en ratio, meningen en cijfers.

Werkzaamheden

Wordcontext wordt ingezet voor het bedenken en maken van nieuwsbrieven, zodat bestaande klanten ambassadeurs worden van jouw merk. Maar ook voor het bereiken en verbinden van potentiële klanten. Ik signaleer nieuwswaardige verhalen en deel die via persberichten of zorg dat jij ze kunt delen via interviews en na mediatraining.

Breed

PR en Communicatie is daarmee in mijn beleving een breed begrip. Welke acties kun je als organisatie ondernemen die bij jou passen en tegelijk relevant zijn voor jouw doelgroep? Zo creëer je ook zelf relevante verhalen, vaak samen met je doelgroep. Vanuit Wordcontext werk ik daarbij vanuit principes van branding door storytelling. Denk na over je verhaal, maak je verhaal en vertel je verhaal, zodat jij weet waar je voor staat en anderen je merk van waarde vinden. Vooral wanneer advies en tekstschrijven raken aan strategie en positionering, kan ik het beste resultaat bereiken voor jouw organisatie.

  • Advies over PR- en Communicatiestrategie

  • Free publicity, persberichten en mediatraining

  • Social media campagnes en bloggen

  • Workshop Organisatieverhaal maken

Neem contact op

aanbod_web

Website teksten

Een passend verhaal

Webteksten vormen een onderdeel van het bombardement aan impulsen en indrukken die een bezoeker opdoet bij het zien van jouw website. Hoewel een onderdeel van het geheel, bepalen teksten voor ons gevoel vaak in grote mate de beleving van de inhoud. Vaak is dat zo, maar we voelen dat vooral ook omdat teksten een rol spelen bij het maken van het verhaal dat we via de website willen vertellen.

In verschillende talen

Ik maak daarom nadrukkelijk onderscheid tussen de teksten voor de website zelf en de teksten die nodig zijn voor het bepalen van tone of voice, positionering en visie en missie. Het is bovendien niet zozeer de kunst een perfecte tekst op zichzelf te schrijven voor de website, maar een tekst die past in de context van een complete site.

Krachtig verhaal

Een tekst die aansluit bij de beeldtaal die de site spreekt door design, video, fotografie en soms zelfs geluid. Ze vormen samen met de teksten een totaalplaatje. Ze moeten elkaar versterken en jouw boodschap, jouw verhaal kracht bijzetten.

Vanuit een doel

De site en daarmee de teksten daarop, staan dus ook niet op zichzelf. Ze vormen onderdeel van een  communicatiedoel met een duidelijke doelgroep. Het betekent dat we vooraf goed doorspreken wat je wilt bereiken. Samen bespreken we vervolgens welk verhaal jij te vertellen hebt en hoe we dat passend opschrijven, toegesneden op jouw website in jouw context.

  • Webteksten tegen fixed fee

  • Hulp bij Google snippets

  • Copywriting voor brochures

  • Workshop Bloggen voor beginners

Neem contact op

aanbod_verhalen

Storytelling

Het hele verhaal

Elke organisatie heeft een verhaal dat het waard is om te delen. Een les die ik ooit leerde en sindsdien ben gaan omarmen. Want door verhalen te vertellen over wat we meemaken en naar streven, leren we onszelf kennen en leert de ander ons kennen. Dan ontstaat echte verbinding tussen klanten en organisaties.

Waardevol

Je eigen verhaal maken, dient dus meerdere doelen en is om die reden uiterst waardevol. Een verhaal goed vertellen vraagt om kennis van je publiek, om een antwoord op de vraag: wie is mijn klant? Een verhaal maken vraagt ook om zelfkennis: wat is mijn bestaansrecht, waar kom ik vandaan en waar ga ik naartoe?

Hoofdstukken

Een verhaal vertel je vervolgens ineens in het kort, zoals in een ‘snippet’ op Google en tegelijk ook bij herhaling en uitgewerkt in verschillende hoofdstukken, via verschillende kanalen en communicatiemiddelen. Webteksten en brochureteksten zijn er een onderdeel van. Maar een video om te vertellen hoe het eruit ziet bij jou ook. Of een infographic om de feiten en cijfers over te brengen. Een blog om je mening te geven.

  • Corporate DNA maken

  • Corporate story maken

  • Visie en missie traject

  • Content strategie

Neem contact op