Blog

V&D, een horloge en achterlopen

Blij als een kind ging ik een paar maanden terug naar de V&D om een horloge te kopen van de centjes die mijn oud-collega’s voor mijn afscheid hadden verzameld. Nog geen maand later loopt het horloge achter. Het (zeer) kleine leed dat volgde, is niet wereldschokkend. Maar mogelijk wel exemplarisch voor het achterlopen van de V&D. […]

100 dagen bij mijn nieuwe baas

Mijn eerste honderd dagen als zelfstandig ondernemer. Mijn baas vond het tijd daar eens bij stil te staan. Nou, het is een groot succes, zo heb ik de chef verteld. Als er nu iets niet lukt, frame ik het gewoon als ‘hoort bij het ondernemen’ en hij slikt het. Ik drink bovendien minder koffie en ben minder cynisch. Terwijl ik me wel meer journalistiek gedraag dan voorheen. […]

Verbind en vertel met het klantverhaal

Zelf praten over de klant en praten over wat je doet, het is zinvol. Maar praat ook regelmatig met de klant. Dat kan door een klantverhaal te maken. Het biedt organisaties inzicht in kansen en verbetermogelijkheden. En het is een perfect middel voor klantenbinding.  […]

Regel digitale opvang vluchtelingen

Nederland verandert en dat vinden ‘we’ eng. Want er is een toestroom van vluchtelingen zoals we die nog niet eerder meemaakten. Wat eng is, is een probleem en daarmee de vluchteling ook. Als we ze dus minder eng vinden, is het probleem ook kleiner. Digitale middelen kunnen daarbij helpen. Tijd voor een CODA, Centraal Orgaan Digitale opvang Asielzoekers.  […]

Woordvoerder stapt uit de ProRail-bubbel

Het is de tweede keer dat ik mijn baan opzeg. Eerst als journalist van De Telegraaf. Nu als woordvoerder van ProRail. En het is gewoonweg raar om te doen. Eerst werk je vol vuur samen [...]

100% Wordcontext, 0% ProRail

De brief is afgegeven. Het interne mailtje verstuurd. Per 1 oktober ben ik volledig zelfstandig ondernemer en niet langer woordvoerder in dienst van ProRail. Het einde van weer een bijzondere periode uit mijn werkzame leven. [...]