Wordcontext wil jouw hele verhaal weten. Jouw taal spreken. Jouw ideeën in nieuwe woorden en beelden vatten. Voor bijvoorbeeld website, blog, nieuwsbrief of missie/visie document. Niet een tekst oppoetsen, maar het verhaal erachter snappen en het helpen vertellen. Zo begrijpen anderen wat jij bedoelt, zien ze jouw verhaal in de juiste context. Of beter nog: jij bent de context.

 

Content in context

 

 

 

 

 

 

 

Specialist

Wordcontext is een specialist. Net zoals elke tak van industrie, kent ook de communicatiesector een rijke variëteit aan vakmensen en specialisten. Zowel binnen als buiten organisaties. Voor communicatie op het internet en in traditionele media.

Specialisten, zoals journalisten, tekstschrijvers, reclamemakers, websitebouwers, grafisch ontwerpers en uitgevers. En allemaal vertellen ze verhalen. Wordcontext werkt aan de basis: het eerste verhaal optekenen. Of opnieuw een basisverhaal schrijven. Het biedt de basisingrediënten voor verschillende gerechten: blog, persbericht, video, foto-shoot, nieuwsbrief, etc.

 

Content

Wordcontext is jouw eigen journalist. Er wordt wel gezegd dat met internet en ‘social media’ als Twitter en Facebook iedereen journalist is. Toch bestaat het vak van journalist nog steeds. In ieder geval kan iedereen door het internet publicist worden. Maar niet iedereen is ook in staat een verhaal onder woorden te brengen zodat het overkomt zoals bedoeld. Helemaal niet erg. Maar wel als je merkt dat jouw organisatie daardoor onvoldoende begrepen wordt. Wordcontext is jouw eigen journalist en jij bepaalt hoe en waar het gedrukt staat.

 

Reden

Wordcontext is een alleseter. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen en elke organisatie een verhaal heeft dat het vermelden waard is. Er is een reden geweest waarom jouw organisatie is opgericht. En er is een reden waarom je vindt dat jouw verhaal nu opnieuw verteld moet worden. Dat gevoel en jouw beweegredenen, die vormen het uitgangspunt. Of het nou gaat over techniek, consumentenartikelen, zorg of jou persoonlijk. Uit het onder woorden brengen van jouw reden, volgt duiding van het verhaal. Het is het antwoord op de vraag van de lezer, kijker of luisteraar: waarom moet ik dit weten?

 

Bijvangst

Wordcontext hoort graag jouw ideeën. Vaak ontdek je uiteindelijk nog scherper je doel en de doelgroep, door het verhaal eerst eens te vertellen. Als ik het niet snap, zal ik niet nalaten telkens weer opnieuw te vragen wat je precies bedoelt. Je krijgt je verhaal daardoor zelf ook steeds scherper. Zo ontdek je soms nog beter wat je echt wilt bereiken. En welke strategie jij al in je hoofd hebt om daar te komen. Het liefst word ik ingeschakeld om nieuwe ontwikkelingen op papier te zetten. Zo krijg jij scherp wat je er echt mee wilt bereiken en heb je meteen de basis om je nieuwe verhaal verder bekend te maken.

 

Context

Wordcontext helpt je te kiezen. Je wilt graag dat mensen zien waar het bij jou werkelijk om gaat. Dan is het cruciaal om de context te kennen (ook wel ‘frame’ genoemd) waarin anderen jou nu plaatsen. Doe je iets onbegrijpelijks, iets vaags in ‘verjaardagstaal’ gezien? Maar lijk je er wel van rond te komen? Dan ben je in de ogen van de andere gasten een crimineel of een wetenschapper. Als jij ze geen context en duiding geeft, dan kiezen ze er zelf wel eentje.

 

Invalshoek

Wordcontext brengt het onder woorden. Het is goed zelf te beseffen in welke context je het liefst geplaatst wordt. Ben je die duurzame bakker met goudeerlijk volkoren voor de liefhebber? Of liever dat groeiende familiebedrijf dat heel Nederland van eerlijk brood wil gaan voorzien? Het kan om dezelfde bakkerij van vijf mensen gaan, die louter natuurlijke ingrediënten gebruiken. Om te zorgen dat jouw omgeving jou in de juiste context ziet, is het belangrijk een goede invalshoek te bepalen voor je content. En daarbij de goede woorden en beelden te kiezen om jouw verhaal te vertellen. Dat is waar Wordcontext je bij helpt.

 

Mail gerust je vraag of verzoek en ik probeer zo snel mogelijk te antwoorden: jouke.schaafsma@wordcontext.nl of via mijn LinkedIn-pagina.